کاتالوگ

صفر تا صد کاتالوگ

رای دهی به این مقاله

بهترین راه برای دیده شدن کسب وکار شما طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ با طرحی زیبا و حرفه‌ای است . که این طراحی نقش کلیدی در معرفی کسب وکارتان دارد.

کاتالوگی حرفه‌ای و متناسب با کسب وکار شما در حافظه بصری مشتریان ثبت می‌شود. و این باعث دیده شدن کسب وکارتان می‌شود. با طراحی کاتالوگ چگونه به یک برند در کسب وکارتان تبدیل می‌شوید؟ برای برند شدن خودتان به چاپ کارو مراجعه کنید .

کاتالوگ و بروشور

یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی مانند کارت ویزیت و یا لوگو که باعث شناسایی و دیده شدن برند شما می‌شود کاتالوگ است. کارشناسان بازاریابی نقش و اهمیت فوق‌العاده کاتالوگ در فروش را همیشه گوش زد کرده‌اند. برای طراحی کاتالوگی کاربردی و جذاب با ما همراه باشید.

کاتالوگ و بروشور

 انواع کاتالوگ ها

کاتالوگ‌ها دسته‌بندی واحدی ندارند اما می‌توان آن‌ها را براساس فاکتورهای زیر تقسیم کرد:

  • کاربری کاتالوگ
  • سایز کاتالوگ
  • جنس کاغذ کاتالوگ
  • نوع صحافی کاتالوگ

مراحل طراحی کاتالوگ

۱- مشخص کردن هدف

برای تعیین هدف از چاپ کاتالوگ باید به این نکات توجه کرد:

به عنوان مثال می‌خواهید برداشت مخاطب از دیدن کاتالوگ چه باشد؟ در چه چارچوبی باشد؟ جلسات شخصی؟ نمایشگاه؟ ابتدا باید کارکرد کاتالوگ مشخص شود.

در این مرحله باید شناخت خوبی نسبت به چگونگی ارتباط با مشتری و شخصیت او پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:
تاریخچه کاتالوگ

۲- تعیین بودجه

گام دوم در طراحی کاتالوگ میزان هزینه است. استفاده از جزییات بیشتر در کاتالوگ مستلزم پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود.

با تهیه لیست زیر و تعیین بودجه به کاتالوگی با کیفیت و عالی دست پیدا می‌کنید:

  • طراحی
  • نوشتن متن و ویرایش
  • اینفوگرافیک‌ها
  • عکس
  • مدیریت چاپ و پروژه‌ها

۳- ایده گرفتن از رقبا

قبل از طراحی نهایی بهتر است از دیگر سایت‌ها نیز ایده گرفته شود، ایده‌هایی از قبیل اندازه، قالب، رنگ، عکاسی، تایپوگرافی، سبک و …

 انواع کاتالوگ ها، چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

۴- ذکر خلاصه ی رزومه و فعالیت شرکت

در این مرحله افتخارات و جایزه‌ها و استانداردها نام برده می‌شود. در مورد کالای منحصربه‌فرد و بهترین فعالیت‌های شرکت و همچنین خصیصه‌ی خاص و رقابتی کالا متنی مختصر و مفهوم نوشته شود.

 برای طراحی کاتالوگ، توضیحات جدا و کامل بیان شود به طوری که برای مشتری، کالای مد نظر نسبت به بقیه کالاها قابل مقایسه و تفکیک باشد.

ذکر آدرس سایت و آدرس شرکت و تلفن‌های تماس برای پاسخگویی به سوالات مشتریان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۵- استفاده از عکس و گرافیک های واضح

از تصاویری استفاده شود که حداقل ۳۰۰ dpi باشد. عکاسی حرفه ای از محصولات و یا خدمات در تصمیم خریداران نقش بسزایی دارد. در عکس باید پیام صحیح منتقل شود. کاتالوگی عالی با تصاویری عالی شروع می‌شود.

مزایای اصلی طراحی کاتالوگ چیست؟

از جمله مزایای کاتالوگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- برندسازی و معرفی برند:

برندسازی بهترین و بزرگترین نتیجه‌ای است که می‌تواند از طراحی کاتالوگی حرفه‌ای حاصل شود. کاتالوگی که به صورت صحیح و طبق اصول واستاندارد‌ها طراحی شده باشد.

و در آن هدف و خریداران به درستی شناسایی شوند، نتیجه اصلی به غیر از فروش محصول وخدمات، در واقع برندسازی و تقویت برند است.

۲- معرفی محصول وخدمات:

چینش محصولات و لیست‌بندی دقیق در کاتالوگ حائز اهمیت است. هدف اصلی و نهایی از این امور و به کارگیری ابزارهای تبلیغاتی این است که در سطح فروش به عدد بالاتری برسیم. و این موضوع میسر نخواهد شد جز با ارائه درست کاتالوگ به صورت چاپی یا الکترونیکی.

۳- جذب مشتری:

کاتالوگ حرفه‌ای می‌تواند به شکل قابل توجهی موجب افزایش جذب مشتری شود. و همچنین مخاطبان را به مشتریان معمولی و پس از آن به مشتریان وفادار تبدیل کند.

در آخر می‌توان گفت کاتالوگ عاملی است برای:

  • برقراری رابطه بین مشتری و تولیدکننده
  • جابجایی آسان و دسترس راحت در هر مکان و زمان
  • ملموس بودن خدمات و محصولات در تصاویر و مطالب
  • ارائه انتخاب بهترین گزینه به مخاطب
  • انتقال سریع اطلاعات
کاتالوگ و بروشور

جنس کاغذ کاتالوگ

در چاپ کاتالوگ از چندین مدل کاغذ براساس نوع جنس، بسته به انتخاب مشتری و نوع کاتالوگ و استانداردها استفاده می‌شود.

انواع کاغذ کاتالوگ

کاغذ معمولی:

نوعی کاغذ است که از خمیر چوپ تهیه می‌شود و معمولا به صورت کاغذهای A4 مورد استفاده قرار می‌گیرد .

کاغذ گلاسه:

گلاسه کیفیت مطلوبی نسبت به کاغذ معمولی دارد و در چاپ کاتالوگ بهترین کاغذ گلاسه است. البته هزینه‌ی این کاغذ نسبت به کاغذ معمولی بالاتر است. کاغذهای گلاسه سطحی صاف و صیقلی و براق دارند که این موضوع باعث شده تا در چاپ کاتالوگ بیشتر به کار گرفته شوند.

کاغذ سلفونی:

خصیصه‌ی مهم این کاغذ که باعث تمایز آن نسبت به بقیه کاغذها شده است، پوشش لاتکس آن است که باعث شده در برابر رطوبت و پارگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. و قیمت این نوع کاغذ نیز بالاتر از کاغذ معمولی است و فرآیند چاپ متفاوتی دارد.

کاغذ باطله:

از این نوع کاغذ به دلیل قیمت ارزان آن در کاتالوگ‎هایی با کیفیت پایین و ارزان استفاده می‌شود. از این جهت، برای طراحی کاتالوگ با هزینه و کیفیت پایین این کاغذ پیشنهاد می‌شود.

کاغذ آنتیک:

برای طراحی کاتالوگ‌های خاص و متفاوت از این کاغذ به دلیل ساختار زبر آن استفاده می‌شود.

کاتالوگ و بروشور

چاپ کارو با پشتوانه‌ی سال‌ها تجربه و تخصص می‌تواند شما را در مسیر موفقیت‌ کسب‌وکارتان همراهی کند.

این شرکت با داشتن مجوز و سابقه ی ۲۱ ساله فعالیت در امر چاپ و تبلیغات می‌تواند سکوی پرتابی برای پیشرفت کسب وکار شما باشد.

عوامل موثر در هزینه چاپ کاتالوگ

تعرفه چاپ کاتالوگ اولین موضوعی است که همه به دنبال آن هستند. که این تعرفه از طرف انجمن طراحان گرافیک مشخص می‌شود. اما مواردی که در هزینه‌ی چاپ کاتالوگ دخیل‌اند عبارتند از: استفاده از رنگ طلایی و نقره‌ای که در چاپ به آن رنگ پنجم گفته می‌شود.

موارد زیر نیز در قیمت چاپ کاتالوگ موثر هستند:

  • استفاده از انواع لمینت (گرم و سرد یا پودری و یا مایع)
  • بهره گرفتن از منگنه (ساده یا لوپی)
  • وزن کاغذ

مهم‌ترین موضوع در محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ، تیراژ است. هر چه تیراژ چاپ بالاتر رود قیمت به صورت میانگین پایین می‌آید. کاتالوگ به سه نوع: لت دار،  منگنه‌ای، سیمی دسته‌بندی می‌شود.

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید از تجربه‌ی افراد متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کرد و در هر مرحله از انجام کار از مشتری تاییدیه گرفته شود.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی بسیار شباهت به طراحی بروشور تبلیغاتی دارد با این تفاوت که در کاتالوگ تبلیغاتی موضوع مختصر و کوتاه به سمع و نظر مخاطب می‌رسد. در صورتی که در بروشور مطالب به صورت کامل و مفصل و واضح در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

برای کاتالوگ تبلیغاتی با توجه به اینکه استفاده بیشتری از آن می‌شود باید از کاغذ با وزن بالاتری استفاده کرد (از نظر استقامت مقاوم‌تر است).

بیشتر بخوانید:
صفر تا صد جعبه سازی

چرا باید از خدمات طراحی بهره گرفت؟

درباره صنعت چاپ و چاپخانه

چرا بهتر است کارو را انتخاب کنیم؟

۱-ایده پردازی به روز و مطابق سلیقه مشتریان

۲-هزینه مناسب

۳-قانونمند و تعهد به زمان برای دریافت کار به مشتریان

۴-پشتیبانی رایگان و تمام وقت

۵- طراحی لوگ های تاپ بر اساس استانداردها

تعدادی از مشتریان شرکت چاپ کارو

  • گروه صنعتی آمیکو
  • شرکت اسنوا
  • بانک انصار
  • ایران استار
  • دانشگاه علوم پزشکی
  • شهرداری تهران
  • بیمه زندگی خاورمیانه

وب سایت chapkaro.ir

این سایت در جهت ارائه خدمات طراحی و چاپ به ویژه طراحی کاتالوگ راه‌اندازی شده است.

درتاریخ : یکشنبه 21 فروردین 1401 تعداد بازدید : 125 بازدیدبدون دیدگاهبرچسب‌ها:
تعداد دیگاه های زباله دان برای این پست :0 کامنت

بدون دیدگاه برای پست " صفر تا صد کاتالوگ "

شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید