پوستر چیست؟

پوستر تبلیغ موقت با یک ایده است که محصول، خدمت یا رویدادی را برای دیده شدن در فضای عمومی قرار داده می‌دهد و اصطلاحا به دیوار چسبانده می‌شود. به طور معمول ، پوسترها شامل هر دو عنصر متنی و گرافیکی هستند ، اگرچه ممکن است یک پوستر کاملاً گرافیکی باشد یا فقط شامل متن باشد.

پوستر

پوسترها به گونه ای طراحی شده اند که چشم نواز و آموزنده باشند. انواع پوسترها ممکن است برای اهداف مختلفی استفاده شوند. آنها ابزاری مکرر برای تبلیغ کنندگان (به ویژه رویدادها ، نوازندگان و فیلم ها) ، مبلغان ، معترضین و سایر گروه هایی هستند که سعی در برقراری ارتباط با یک پیام را دارند.

پوسترها همچنین برای بازتولید آثار هنری ، به ویژه آثار مشهور، مورد استفاده قرار می گیرند و در مقایسه با آثار اصلی ، معمولاً کم هزینه هستند. پوستر مدرن ، همانطور که ما آن را می شناسیم ، به دهه های ۱۸۴۰ و ۱۸۵۰ برمی‌گردد که صنعت چاپ لیتوگرافی رنگی را کامل کرد و تولید انبوه را امکان پذیر کرد.

انواع پوستر

انواع پوستر

  1. تبلیغاتی
  2. آموزشی
  3. انگیزشی
  4. فیلم و سینما
  5. رویدادی
  6. مسافرتی
  7. پژوهشی

چرا پوسترهای تبلیغاتی خاص هستند؟

برخلاف پوسترهای دیگر ، که معمولاً در اهداف خود بیشتر به چشم می آیند، تبلیغات به طور معمول برای قرار دادن پیام های مخفی طراحی می شود ، مملو از نشانه‌های نمادین هستند و به منظور تحریک و الهام بخشیدن به کار می‌روند.

به طور خلاصه، اگر یک پوستر تبلیغاتی به خوبی طراحی شده باشد، احساس بی تفاوتی در مورد آن غیرممکن است.

در مقایسه با سایر پوسترها، پوسترهای تبلیغاتی معمولاً “دارای فاکتور wow” طراحی می شوند و می توانند خنده دار یا غیرقابل انکار و قانع کننده باشند.

پوسترها کاغذهای چاپی هستند که معمولا یک صفحه خلاقانه برای جلب توجه دارند و در عین حال اطلاعات کمی را نیز ارائه می دهند.

شما آنها را در همه جا دیده اید ، روی دیوارهای خیابان ها یا در یک پیوست ایمیل که به طور اختصاصی برای شما ارسال شده است.

در حالی که انواع  بی شماری از پوستر وجود دارد و همه آنها از نظر مضامین و طرح ها متنوع هستند ، همگی در هدف خود متقاعد کننده و چشم نواز هستند.

 برای ایجاد یک پوستر خوب باید هدف تعیین کنید ، به محتوا فکر کنید و طرح های نوین خلق کنید و  در نهایت روش های مناسب دیگر را بررسی می کنید.

در این مقاله ما در مورد انواع مختلف پوستر، شامل طیف وسیعی از تبلیغات، مروری خواهیم داشت و می‌فهمیم چه چیزی آنها را خاص می کند.